בישראל, כמו בישראל, אם חשבנו שעברנו את תקופת הבחירות, רק צריך להתעורר בבוקר ולהבין שזו היתה רק ההתחלה, וכבר מתחילים תקופת בחירות חדשה.

אז לפני שמתחיל הטירוף שוב, קבלו הצצה וכמה טיפים חשובים – איך מפיקים אירועי בחירות.


1. לחיות עם יד הדופק

אירועי הבחירות מושפעים ונקבעים לעיתים קרובות כתגובה לאירועי היום ולא מתוכננים מראש, לכן לוחות הזמנים ברוב המקרים הינם צפופים ומהירים, וזמני התגובה והתכנון של המפיק צריכים להיות בהתאם. להתאים את המקום לאירוע, לתכנן את מבנה האירוע, העיצוב והמיתוג, ולתכלל את כל הגורמים בלו"ז ההפקה ובעיקר, לגרום לכולם לעמוד בזמנים. 


2. תהיה מוכן לשינויים. משמעותיים.

בבחירות האחרונות הפקתי את האירועים והכנסים של מפלגת זהות, מפלגה שראתה את הארץ המובטחת אך לא זכתה (בנתיים) להכנס אליה.

נפעמתי לראות את ההתגייסות של הפעילים, ואפילו יותר את כמויות האנשים ששברו כל צפי, פעם אחרי פעם. בכנסים שהערכנו שיגיעו 300-400 איש, הגיעו למעלה מ-700, בכנס המרכזי, כשבוע לפני הבחירות, שהפקתי בהאנגר 11 בנמל תל אביב הערכנו שיגיעו כ 1000 איש, והופתענו שוב כשהאולם התמלא במספר אנשים כפול. 

מעבר לשמחת אנשי המפלגה על כמויות האנשים, אני כמפיק הייתי צריך להתמודד תוך כדי אירוע בכל הבלת"ים הללו. ומבחינתי, זה חלק מהיופי ואפילו הכיף שבהפקה.

ואכן האירוע בהאנגר היה גולת הכותרת, במה ומסכי ענק, הקרנה על כל קירות האולם, וקהל משולהב עשו את האירוע לסוחף, מרשים ומרגש.


3. הערכה נכונה של התקציב מונעת עוגמות נפש

העריכו מראש לאירועים הבסיסים וההכרחיים שיהיו במהלך הקמפיין ושריינו תקציב בהתאם על סמך הערכות ההפקה. הרבה פעמים נוצרים כעסים וחוסר שביעות רצון אצל לקוח כאשר תיאום הציפיות של התקציב לא בוצע נכונה או חרג ממנו. זאת גם נקודה של מקצוענות: אתם אמורים לדעת כמה אחוזים יש להוסיף על בלתמי"ם, בהתאם לרמות הסיכון.


4. איש קשר אחד, בבקשה

מאוד מומלץ לבחור צוות מצומצם שיעמוד מול המפיק עם קבלת החלטות מהירה. עדיפות לאדם אחד. ככל שיותר אנשים מעורבים בהפקה,  כך הסיכויים שרמות הלחץ יעלו.


5. הנסיון שווה הכל!

בקצרה: הקשיבו לנסיון המפיק. גם אם אתם רוצים משהו ספציפי, אם המפיק טוען שזה רעיון לא טוב מסיבות שונות, הקשיבו לו. הוא רוצה בטובתכם 

מאחל לכולנו בחירות טובות וראויות!
מתכננים אירוע? מוזמנים להתקשר.