כשמדברים על ה"מגזר החרדי", צריך לדעת שלא מדובר על קבוצה הומוגנית אחת הקרויה כך.

המגזר החרדי בנוי ממגוון רחב של תתי מגזרים. כלשכל אחד מהם יש את הניואנסים המיוחדים לו, שפה ייחודית, התנהגות שונה והחמרות שונות. אם זה הזרם הליטאי על גווניו, החסידים, כבתוכו ישנן עשרות חסידויות שונות ועוד ועוד. לכל אחד מהזרמים הללו צריך להתייחס באופן שונה, ומצד שני, כשהאירוע פונה לקהל חרדי מגוון, צריך כמובן לבנות את האירוע ותכניו לפני המכנה המשותף לכלל הזרמים. 
ולפני שנגיע להפקת האירועים במגזר החרדי, הנה כמה עובדות מעניינות על המגזר:

⦿המגזר החרדי מונה כ-150,000 בתי אב   (כ -1,120,000 איש).
⦿למעלה מ 50% מאוכלוסיה זו הינם ילדים מתחת לגיל 18.
⦿כח הקניה המוערך במגזר זה כ - 9 מליארד ש"ח בשנה.
⦿למעלה מ70% מהרכישות מתבצעות ע"י הנשים.

ועכשיו נדבר על תחום ההפקות במגזר:
על מנת להפיק אירוע למגזר החרדי, צריך להבין את המגזר ותת המגזר הספציפי שאליו מכוונים, את השפה והניואנסים הייחודיים לו, את ההגבלות והמחוייבות ההלכתית החל מפרסום האירוע, דרך המיתוג באירוע וכלה בלוגיסטיקה מותאמת למגזר (לדוגמא - הצורך בשטח נרחב ל"חניית עגלות ילדים" במתחם האירוע)כל הנ"ל הם קריטיים להצלחת האירוע, ולעיתים קריטיים להצלחת החברה היוזמת את האירוע הואיל ובמידה שחברה מסחרית יוזמת אירוע שלא עומד בקריטריונים של המגזר, החברה יכולה להיות מוחרמת במגזר החרדי.
ניהול האירוע צריך להיות רגיש ומתחשב בצרכי המגזר.לכן גם צוות ההפקה צריך להבין את המגזר ובאי האירוע, מלבוש הולם, שפת הדיבור, ההתנהגות עם הקהל ועוד.
פעמים רבות, כשיושבים לתכנן אירוע, הלקוח רוצה אלמנטים חדשניים, שישאירו חותם בזיכרונם של באי האירוע.
מכיוון שהציבור החרדי חשוף הרבה פחות למדיות אלקטרוניות, אינטרנט וכדו', קל יותר "להפתיע" אותו, אלמנטים שנחשבים "וותיקים" בציבור הכללי, ייתפסו לעיתים כחדשניים במגזר זה. יחד עם זאת, לא כל חדשנות מתקבלת בהבנה, לכן צריך לדעת לסנן את האלמנטים כדי שהאירוע יעבור בהצלחה.




רוצים לשמוע עוד על המגזר החרדי? מוזמנים להתקשר.